Kristina Kallas räägib tehisintellektist

AI avatar

2. aprillil rääkis haridus- ja teadusminister Kristina Kallas meie kooli 10. ja 11. klasside õpilastele ja õpetajatele tehisintellektist. Mõtteid proua ministri ettekandest:
Tehisintellekt suudab toota teksti, milles on kokku võetud info ja selle pealt sünteesitud teadmine. Ta suudab väga suurte andmete koguse pealt õppida, lahendada probleeme ja teha otsuseid, ta suudab luua visuaalset reaalsust. Tehisintellekt aitab vähendada õpetajate töökoormust võttes üle tagasiside, hindamise ja õppeplaanide tegemise, ta parandab ligipääsu haridusele.
OECD: “Kahe kolmandiku OECD riikide töötajate kirjaoskus, arvutamisoskus ja digitaalsed probleemide lahendamise oskused on samal tasemel arvutitega. Ainult 13% töötajatest kasutab igapäevaselt kõrgemaid oskusi kui arvutid.” Tehisintellekti kasutuselevõtuga väheneb üldine nõudlus valdava enamiku töötajate järele, kelle oskused ei ületa arvutit kirjaoskuse, arvutamisoskuse ja probleemide lahendamise oskuse osas (OECD). Me oleme loomuliku evolutsioonilise arenguhüppe sundseisus. Meie võimalus evolutsioonihüppeks on teadlikult harjutada võimalikult paljusid inimesi olema pidevalt kõrgemate kognitiivsete protsesside (analüüsimine, loov seostamine) töövoos. See kujundab ka meie haridusmudelit ja õpetaja-õpilase suhet. Me saame kasutada tehisintellekti abiõpetajana, õppeprotsessi juhiks on õpetajad.

Ühiskonnaõpetus – 1
2019 Miina Härma Gümnaasium