KLASSIÕPETAJATE KOOSTÖÖ JA ARENG UUE HARIDUSPARADIGMA
RAKENDAMISEL
Esiletõstmist
väärib, et 1.-4. klasside õpetajad, õpilased ja lapsevanemad kujunesid läbi
ühise õppimise meeskonnaks.
Õppija arengut
toetavad tegevused
Õppeprotsess
kujunes õpilaste jaoks uurimuspõhiseks rahvusvahelise õppekava metoodika
rakendamise kaudu eesti õppekavas 1.-4. klassis. Sellele aitasid kaasa õpetajate
osalemine erinevatel rahvusvahelistel koolitustel ja koosõppimine. Klassiõpetajad
osalesid järgmistel (IB PYP,International
Baccalaureate Primery Years Programme) koolitustel: „Õpetamisfilosoofia
rakendamine klassiruumis“, „Õppimine ja õpetamine IB PYP filosoofia järgi“ ning
„Uurimuslik õpe IB PYP filosoofia järgi“.
Iganädalastel
kogunemistel arendati ühiselt PYP metoodika rakendamist õppekava eesmärkide
saavutamisel ja paralleelklasside õpetajad arutlesid põhjalikult läbi kõik
teemad. Tagamaks ainetevahelist lõimumist, tehti teemade planeerimisel tihedat
koostööd oskusainete õpetajatega. Õppimine muutus õppija jaoks rohkem teemapõhisemaks, põnevamaks ja tervikpilti
pakkuvamaks. Koostööd tehes arenesid õpilaste transdistsiplinaarsed oskused ja
suutlikkus seostada õpitavat ümbritsevaga.
Õpetajad
osalesid kujundava hindamise koolitusel ühise meeskonnana. Kujundava hindamise
rakendumisega suurenes õpilase vastutus oma õppimise eest, paranesid oskused oma
eesmärkide sõnastamisel ja õppimisprotsessile tagasiside saamisel. Koostöös
vanematega valmis etteantud kriteeriumide põhjal teadmiste ning õpilase
enesekäitumise hindamismudel.
Õpetajad
omandasid koolituste kaudu liidrile omaseid emotsionaalseid oskusi:
eneseteadlikkust ja -juhtimist, sotsiaalset teadlikkust ning suhtlemisoskusi.
Õpilasele anti võimalus näidata oma õpitud teadmisi ja oskusi läbi erinevaid
õppeaineid hõlmavate projektidega.
Lapsevanematele
korraldati kaks koolitust: „Kuidas kasvatada ennastjuhtivat õppijat?“ ja „Õppija
võtab vastutuse oma õppimise eest ja on oma õppimise omanik.“
Õppeasutuse arengut toetavad tegevused.
Protsessi käigus
tugevnes meeskond, kuna ühiselt võeti omaks uus haridusparadigma ja -filosoofia.
Toimusid sisulised arutelud, koosõppimine, koos tundide ettevalmistamine.
Klassiõpetajate meeskond oli juba varem tugev, kuid nüüd liitusid nendega ka
oskusainete õpetajad. Oma vaimustust uutest teadmistest jagati ka õpilaste ja
lapsevanemate ning kolleegidega, kujundati ümber õpikeskkond. Veelgi tihenes
koostöö kodu ja kooli vahel, mitmetesse ettevõtmistesse kaasati lapsevanemaid.
Meeskonna
koostöö on suureks eeskujuks kõigile õpetajatele, näitamaks lõimingu ja
teadmiste ühise jagamise võimalikkusesse.
Meeskonna ühine
tegutsemine teemapõhise õppemetoodika rakendamisel loob õpilastele võimalused
mõtestatumaks õppimiseks. Rahvusvahelise
akrediteeringu taotlemine annab võimalused Tartu linna kõrgkoolidesse õpetama
tulnud peredele saada kvaliteetset haridust. Arenevad rahvusvahelised suhted.
Koosõppimine ja
meeskonnana eesmärgi nimel pingutamine päädis rahvusvahelise õppe
akrediteerimisvisiidiga 22-23. mail 2014. Suuline tagasiside oli positiivne,
kirjalik aruanne jõuab kooli juulikuus. Akrediteering võimaldab saada kvaliteetset
haridust rahvusvahelisel tööjõuturul aktiivselt ringiliikuvate perede lastele.
Samuti rikastab see eesti õpilaste õppetunde.
Suurimateks
koostööpartneriteks on olnud IBO (International
Baccalaureate Organization), Haridus- ja Teadusministeerium ning Tartu
linnavalitsus.