Miina Härma (1864–1941) oli teerajaja. Ta oli esimene eesti soost naishelilooja, esimene naisorelikunstnik ja esimene naisdirigent, üks esimese sinimustvalge lipu õmblejatest. Ta õpetas maailma esimeses eestikeelses gümnaasiumis aastatel 1917–1929 ja valiti 1939. aastal esimese naisena Tartu Ülikooli audoktoriks. Ta on valitud 20. sajandi 100 Eesti suurkuju hulka.
Miina Härma muusikaline pärand on lugupidamist vääriv – ta kirjutas üle 200 koorilaulu, oli dirigendiks kõikidel üldlaulupidudel, tema Karl Ferdinand Karlsoni sõnadele loodud „Tuljak“ kõnetab igat eestlast tänapäevalgi. Miina Härma „Tuljakule“ lõi tantsusammud Anna Raudkats ning sellisena on see iga üldtantsupeo grand finale.
PISA 2022 tulemused
saavutus
MIS on PISA?
PISA (Programme for International Student Assessment), on OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) algatusel läbiviidav rahvusvaheline uuring, mille käigus hinnatakse 15-aastaste õpilaste teadmisi ja oskusi funktsionaalses lugemises, matemaatilises ja loodusteaduslikus kirjaoskuses. PISAga uuritakse:
kui hästi on noored valmis eesootavate väljakutsetega silmitsi seisma;
kas õpilased on võimelised analüüsima, põhjuseid leidma ja oma ideid esitama;
kui võimekad on õpilased oma oskusi ja teadmisi reaalses elus rakendama.
PISA 2022 põhifookus oli matemaatikal. Pärast ülesannete lahendamist täitsid õpilased küsimustiku oma suhtumistest teemadesse, nt matemaatikasse, oma õpiharjumustest, sellest, kuidas neid õpetatakse ja toetatakse.
PISA 2022 toimus 81 riigis. Matemaatikas jagas Eesti maailmas 7.–8. kohta (1.–2. koht Euroopas), lugemises oli Eesti maailmas 2.–9. kohal (Euroopa 1.–2. koht) ja loodusteadustes olid Eesti lapsed maailmas 4.–8. kohal (Euroopas 1. koht).
MHG õpilastest osales testis 40 8.–9. klassi õpilast, kes praegu õpivad 10. ja 11. klassis.
MHG tulemused:
*Lugemises parim kool Eestis, matemaatikas ja loodusteadustes 2. koht Eestis!
*Matemaatikas oleme suutnud hoida kõrget taset 5.–6. taseme (maailma tipp!) õpilaste osas. Neid oli meie koolis koguni 62% õpilastest (Eestis keskmiselt 13%).
*Õpilased hindavad meie matemaatikaõpetajate kvaliteeti kõrgelt. 65% õpilastest arvas, et meie matemaatikaõpetajad õpetavad parimal võimalikul moel.
*Võrreldes Eesti keskmisega puudutas koolide sulgemine koroonapandeemia ajal meie õpilasi negatiivses mõttes vähem.
*Meie õpilased on rohkem edenemismõtteviisiga kui Eesti õpilased keskmiselt.
*Meie õpilaste hulgas on rohkem neid kui Eestis keskmiselt, kes on oma eluga väga rahul (35%).